Drukomat.pl
Pół żartem pół serio

Kalendarz charytatywny, czyli ilustracja ma dobrą moc.

napisany przez Magda 4 stycznia 2018 0 komentarzy
Wraz z trzynastoma wybitnymi grafikami i ilustratorami stworzyliśmy niezwykły kalendarz charytatywny na 2018 rok. Całkowity dochód ze sprzedaży przekażemy na pomoce naukowe i warsztaty graficzne dla dzieci z domu dziecka we Wrocławiu. Łączymy sztukę projektowania ze sztuką pomagania.

Zacznę nietypowo, bo cytatem mentora biznesowego Miłosza Brzezińskiego – ostatnio zapadł mi w pamięć i odnajduję w nim odniesienie do rzeczy, o której będę opowiadać. „Za każdym razem kiedy robisz dla kogoś coś dobrego – pomagasz, wspierasz, chwalisz – dolewasz mu czekolady (do jego niewidzialnego kubka). Za każdym razem, kiedy coś od kogoś chcesz – wyciągasz dłoń z łyżeczką, aby tej czekolady podebrać. Takie postrzeganie relacji dawania i brania, powoduje ciekawe implikacje”. Przytoczę tylko dwie z nich, które dobrze odnajdują się w naszym kontekście: „Wpływając na cudzy poziom czekolady, jednocześnie wpływam na własny – bo wspierając innych, lepiej się czuję jako człowiek”. Oraz „Nie korzystanie z okazji, żeby komuś dolać czekolady jest marnowaniem okazji. Wygląda na to, że aby rościć sobie prawa wpływania na czyjeś życie, trzeba mieć uskładanej czekolady. Strategia wspierania opiera się na dolewaniu czekolady na zapas, bez powodu”.

A my przecież mamy świetny powód. A właściwie 200 małych, biegających powodów i 13 powodów kreatywnych, o czym za chwilę. Cytat z Brzezińskiego przytaczam tu z dwóch przyczyn: pierwsza – bo to naprawdę świetna książka, a druga – bo bardzo nie lubię mówić ludziom co powinni robić, a on mnie w tym świetnie wyręczył. No dobrze, więc lejmy tę czekoladę! Świetną do tego okazją jest nasz Kalendarz Charytatywny, który wspólnie z 13-oma projektantami stworzyliśmy na rok 2018. Nie ma znaczenia czy kupicie go dla siebie czy zrzucicie się razem ze znajomymi z pracy i powiesicie go w biurze. Możecie nawet udostępnić ten artykuł znajomym, by tym samym dać im okazję do różnicowania swojego poziomu czekolady.

OK, a komu właściwie chcemy dolać niewidzialnej czekolady? Grupie 200 dzieci, które czekają we Wrocławskim Centrum Opieki i Wychowania na warsztaty i pomoce naukowe. Zorganizujemy je dla nich za cały dochód ze sprzedaży Kalendarza.

Do naszej akcji przyłączyło się już wiele osób, na samym początku swoją czekoladę dolało 13. świetnych artystów: Patryk Hardziej, Rafał Kucharczuk, Patrycja Podkościelny, Karol Banach, Nata Trochowska, Ryszard Kaja, Michał Bednarski llustration, Someart, Aleksandra Morawiak liquid memory collages, Paweł Mildner, Marcin Wolski, Tomek Pienczak, Barrakuz , którzy zaprojektowali poszczególne karty.

Następnie dołączyły też sklepy, które sprzedają kalendarze na swoich stronach i w swoich przestrzeniach, tj.: SztukaWyboru, PanPablo.pl, PanTuNieStał, Rzeczownik.

Może więc naprawdę warto zacząć dolewać czekolady innym, by tym samym zacząć odkładać ją na swoje emocjonalne konto bankowe?

Więcej informacji nt. Kalendarza Charytatywnego znajdziesz na naszym fanpage’u drukomat.pl.

Może także zainteresować Cię

Napisz komentarz