Drukomat.pl
Pół żartem pół serio

Z Naciskiem na branding – II edycja Festiwalu

napisany przez Dorota Przybylska 31 października 2018 0 komentarzy
Druga edycja Festiwalu Nacisk za nami! W pierwszy weekend października podwórko kultowych wrocławskich neonów zamieniliśmy w prawdziwą mekkę kreatywności. Zapewniliśmy szereg atrakcji dla branży kreatywnej: targi ilustratorskie, prelekcje, warsztaty oraz ciekawe wystawy. Wszystko po to, by dzielić się wiedzą z każdym zainteresowanym.

Tematem przewodnim tegorocznego festiwalu Nacisk był branding – zagadnienie przewijało się we wszystkich festiwalowych sekcjach. Odniesienie do tematu można było również znaleźć w naszym pop-upie Drukomat.pl, w którym zaprezentowaliśmy produkty dedykowane do druku identyfikacji wizualnej. Jak zawsze inspirowaliśmy do tworzenia kreatywnych rozwiązań – wydruku trójwymiarowych logotypów, papierowych elementów aranżacji czy korzystania z naklejek adhezyjnych.

PRELEKCJE

Cykl prelekcji o brandingu rozpoczął Jacek Walesiak z zespołu twórców UVMW, który opowiedział o pracy nad identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa pogrzebowego. Temat ciekawy, bo branża nietypowa. Poznaliśmy problemy, z jakimi boryka się na co dzień, zobaczyliśmy inspiracje do projektu i kolejne etapy prac graficznych, dowiedzieliśmy się jak wyglądała komunikacja na linii zleceniodawca-projektant oraz w jaki sposób udało się osiągnąć cel zadowalający obydwie strony.

Jeśli nie było Cię na prelekcji, a masz ochotę ją zobaczyć, nic straconego! Zobacz zapis live na naszym FanPage’u Nacisk tutaj

Bardzo ciekawe wystąpienie zaprezentowała Karolina Zamęcka – dyrektor marketingu Etno Café – marki, mającej w swoim portfolio palarnię, browar kawowy oraz sieć kawiarni w największych miastach w Polsce. Podczas wykładu „Marka w procesie psychoterapii” opowiedziała, w jaki sposób radzić sobie z kryzysem tożsamości w firmie i jak poprowadzić pracę nad jej wizerunkiem.

Prowokacyjną i zabawną prelekcję wygłosił Krzysztof Iwański – bezkompromisowy artysta utytułowany wieloma nagrodami na światowych i krajowych konkursach, m.in. Polish Graphic Design Awards, partnera naszego Festiwalu. Poprowadził nas przez własne inspiracje, realizacje i doświadczenia, które ukształtowały jego poglądy i system pracy.

W ramach Nacisku uczestniczyliśmy również w wykładzie Andrzeja Wieteszki – grafika, muralisty i projektanta, któremu dodatkowo poświęciliśmy przestrzeń wystawienniczą. Można było zobaczyć wystawę plakatów pt. „TYPE FACES 2” oraz wysłuchać go osobiście na prelekcji „FACE TO FACE”. Projektant opowiadał o swoich inspiracjach, poglądach projektowych oraz przytoczył historie stojące za konkretnymi realizacjami.

„Branding polskich marek, czyli (prawie) wszystko o polskich realiach brand designu” – to temat kolejnej prelekcji, poprowadzonej przez Adama Lisa z krakowskiej agencji reklamowej Papajastudio. Wystąpienie skupione było na manifeście dobrych i złych praktyk w pracy z klientem, które szczególnie przypadło do gustu przedstawicielom agencji reklamowych wchodzącym na rynek.

Zobacz prelekcję na naszym FanPage’u Nacisk tutaj

WARSZTATY

Szczególnym powodzeniem cieszyły się warsztaty: „Czego chcę i jak mam to powiedzieć, czyli warsztat z efektywnego briefu” Agaty Krawczyk z agencji reklamowej DDB&Tribal, który – z uwagi na ilość chętnych przerodził się niemal w prelekcję.

Drugi sobotni warsztat poprowadził Dawid Ryski, artysta znany pod pseudonimem talkseek, który przyjechał na specjalne zaproszenie jednego ze sponsorów naszego festiwalu – marki Saucony. W efekcie spotkania powstał jeden wspólny plakat koncertowy stworzony przez uczestników zajęć.

Patryk Hardziej – projektant specjalizujący się w ilustracji i identyfikacji – do warsztatowego stołu zaprosił najmłodszych. Dzieci w wielu 7-14 lat zdobyły wiedzę o znakach graficznych, a także stworzyły swoje własne, pierwsze logo.

Sekcję warsztatów zakończył Dawid Korzekwa – do zeszłego roku prezes STGU (Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej) obecnie  który poprowadził zajęcia pt. „Logo skazane na sukces”. Dobre i złe praktyki, ciekawe źródła inspiracji i solidna praca warsztatowa.

WYSTAWY

Lekka formuła i przyjazna atmosfera sprzyjała nieśpiesznemu oglądaniu wystaw. W tegorocznej edycji można było zobaczyć aż trzy kolekcje prac: Andrzej Wieteszka „TYPE FACES 2” – zbiór grafik wzbogacony o nowe, nie prezentowane nigdy wcześniej plakaty oraz wystawa „W miarę kulturalnie” Grzegorza Myćko – duży zbiór grafiki warsztatowej artysty.

Wisienką na torcie była wystawa zainicjowana przez Patryka Hardzieja pt. „Jak Śliwka w kompot. Polscy ilustratorzy Karolowi Śliwce”. Projektant zaprosił do wspólnego projektu czołówkę polskich ilustratorów, którzy mieli za zadanie zinterpretować znaki graficzne mistrza Karola Śliwki. W efekcie tego wyzwania powstało 15 niezwykłych prac, które cieszyły się pozytywnym odbiorem publiczności.

W wolnych chwilach między prelekcjami można było pooglądać i kupić prace najciekawszych polskich ilustratorów. Do naszej przestrzeni targowej zaprosiliśmy 38 wystawców, którzy przywieźli ze sobą całą masę plakatów, pocztówek czy wydawnictw. W części targowej można było też nacieszyć oczy przy stoisku Papierowego Dizajnu – marki należącej do Europapieru, partnera i sponsora naszego festiwalu.

 

Korzystaj z okazji i zobacz nasze zapisy live z prelekcji na naszym fanpage’u Nacisk. Obserwuj również nasz profil na Facebook’u – wkrótce rozpoczynamy cykl webinarów poświęconych procesom drukarskim, przygotowaniu plików pod zlecenia niestandardowe oraz prezentacji właściwości różnych materiałów.

Do zobaczenia!

PS. Relację z I edycji festiwalu Nacisk zobaczysz tutaj.

Może także zainteresować Cię

Napisz komentarz