Drukomat.pl
Tutoriale i poradniki

PRAKTYCZNY PRZEWODNIK PO TARGACH REMADAYS, CZĘŚĆ II – optymalizacja

napisany przez Dorota Przybylska 22 stycznia 2019 4 komentarze
Jaki jest Twój powód obecności na targach branżowych? Zapewne chcesz nawiązać lub podtrzymać dobre relacje z partnerami biznesowymi, zależy Ci na rozpoznaniu najważniejszych graczy w branży, ale także chętnie zobaczysz nowości technologiczne i obejrzysz konkretne produkty, które tak ciężko ocenić online.

Jeśli taki właśnie jest Twój plan, to pozwól, że pomożemy Ci go zrealizować 🙂 Oto druga część naszego poradnika po RemaDays, która podpowie Ci w jaki sposób, dzięki kilku trikom, zoptymalizować obecność na targach pod kątem czasu i korzyści. Zapamiętaj 6 wskazówek, które pomogą Ci z zadowoleniem spojrzeć na efekty swoich odwiedzin na RemaDays.

  1. Zrób porządny research oraz własną listę wystawców

Najgorsze co można zrobić, to wejść na teren targów bez konkretnego planu. Po kilku godzinach chodzenia, rozmów z wieloma wystawcami, zbierania katalogów, oglądania ciekawych maszyn i różnego rodzaju show – zwyczajnie rozboli Cię nie tylko głowa, ale i kręgosłup.  Może się również okazać, że w ferworze wydarzeń zapomniałeś o ważnym wystawcy lub wykładzie, który koniecznie chciałeś odwiedzić. Mnogość informacji i bodźców sprawi, że wszystko zleje się w jedno i trudno będzie przypomnieć sobie konkretne rozmowy. Dlatego na jakiś czas przed wydarzeniem przejrzyj listę wystawców i wypisz tych, których na pewno musisz odwiedzić.

Powinny się tu znaleźć (kolejność nieprzypadkowa):

  • Firmy, z którymi współpracujesz na stałe
  • Firmy, z którymi chcesz poprawić relacje
  • Firmy, które Cię zaciekawiły i chciałbyś z nimi nawiązać relacje

Dodatkowo zaznacz te, które odwiedzisz w drugiej kolejności:

  • Firmy oferujące produkty, które mogą uzupełnić ofertę Twojej firmy
  • Firmy, których zupełnie nie znasz, ale zaciekawiły Cię podczas „rozpoznania” w internecie

Link do listy wystawców na RemaDays znajdziesz tutaj

  1. Przygotuj się tak jak na spotkanie biznesowe

Pomyśl co konkretnie potrzebujesz od danego wystawcy i przypisz to konkretnym firmom, np.:

  • Chcę uzyskać informację na temat nowości
  • Chcę porozmawiać o warunkach współpracy, cenach dostawy, realizacji zleceń niestandardowych
  • Chcę dostać darmowe sample produktowe
  • Chcę poprawić stosunki z partnerem
  • Chcę zdecydować, czy nawiążę współpracę z firmą
  1. Określ priorytety rozmowy

Nie trać zbyt wiele cennego czasu na stoiskach, bo z pewnością będziesz potrzebować go później. Jeśli odrobiłeś powyższe zadanie, to znaczy, że jesteś dobrze przygotowany. Dlatego to Ty powinieneś rozpocząć temat rozmowy na każdym stoisku, które masz na liście. Zacznij od swoich priorytetów – jeśli Twoim celem jest znalezienie konkretnego produktu u wystawcy, zapytaj o niego na samym początku. Może się okazać, że firma nie produkuje danej rzeczy, a ty wciągnąłeś się w miłą 20 minutową rozmowę, ale tracisz czas i jasność umysłu. Pomyśl wcześniej o warunkach współpracy, które chcesz ustalić.

  1. Policz czas

Pomyśl ile mniej więcej czasu możesz spędzić na konkretnym stoisku, pamiętaj aby dodać jakieś 3 godziny, które trzeba będzie przeznaczyć na jedzenie, toaletę, przypadkową rozmowę ze znajomym itp. Wytycz sobie jak najkrótszy szlak podróży przez stoiska. Przyda się do tego mapa, na której znajdziesz wystawców i będziesz mógł zaplanować swoją ścieżkę. Im mniej się nachodzisz, tym lepiej. Pamiętaj, że targi trwają 3 dni 😉

  1. Powiedz coś o sobie

    Prawda jest taka, że w natłoku dużej ilości odwiedzających, osoba z Obsługi Klienta może nie skojarzyć Twojej twarzy z firmą, którą reprezentujesz. Przygotuj wizytówki, one nadal świetnie się sprawdzają. Zdjęcie na wizytówce działa tak samo jak zdjęcie na CV – pamiętaj o tym, to świetny sposób na bycie zapamiętanym. Dodatkowo udostępnij swój identyfikator do zeskanowania – na naszym stoisku poprosimy Cię o to, żeby nie stracić kontaktu, ponieważ pamięć bywa zwodnicza. Wyślemy Ci ponadto miłą wiadomość po zakończeniu targów.

  2. Zrób analizę po powrocie i wyciągnij wnioski

Kiedy emocje opadną, a Ty wrócisz do pracy, wyjmij materiały, które zebrałeś na targach i podziel je na kategorie. Jedna z nich to wydruki firm, z których wiesz, że nie skorzystasz – możesz wyrzucić je od razu, nie będą przydatne. Druga to materiały wystawców, które Cię interesują. Jeśli robiłeś notatki podczas spotkań na RemaDays, możesz je teraz połączyć z katalogami, a cenne gadżety odłożyć na półkę. Na koniec pomyśl, co jeszcze możesz poprawić w swojej podróży po targach, zapisz notatkę  w telefonie i ustaw przypomnienie najlepiej na połowę stycznia 2020 roku. W końcu optymalizacja to pojęcie długofalowe 😉

Odwiedź nasze stoisko na tegorocznych targach RemaDays 13-15 lutego 2019, będziemy w hali F, na miejscu c6.

W tym roku po raz kolejny odwiedzi nas Paweł Tkaczyk, strateg i ekspert od szerokopojętego marketingu, który przyjedzie z prelekcją pt.”Psychologia cen – jak wyceniać produkty i usługi, by sprzedawać więcej?”. Zapraszam do śledzenia wydarzenia pod linkiem bit.ly/Prelekcja_informacje

Spodziewajcie się dużo dobrego na naszym stoisku, do zobaczenia!

Może także zainteresować Cię

4 komentarze

Paweł Tkaczyk 26 stycznia 2019 at 10:37

Do zobaczenia 🙂

Odpowiedz
Dorota Przybylska 28 stycznia 2019 at 09:59

Nie możemy się doczekać

Odpowiedz
Anka 29 stycznia 2019 at 21:56

Równiez się wybieram, takiego wydarzenia nie można przegapić 🙂 dobrze zorganizowana impreza i dużo potencjalnych klientów z branży 🙂

Odpowiedz
Dorota Przybylska 29 stycznia 2019 at 21:59

Świetnie, zatem do zobaczenia!

Odpowiedz

Napisz komentarz